03.05.2016

GALAXO® mainos- ja asiakasnäytöt tukevat apteekkiketjun kokonaisviestintää

Vuonna 2007 perustettu YTA-Yhteistyöapteekit on suurin suomalainen yksityisten apteekkien muodostama apteekkiketju. Tällä hetkellä YTA-Yhteistyöapteekit palvelee yli 120:ssa toimipisteessä kautta maan. Tuotevalikoimaan kuuluu lääkkeiden ohella myös laaja valikoima muita laadukkaita terveydenhoitoon ja hyvinvointiin liittyviä tuotteita.

YTA-Yhteistyöapteekit uudistivat ja tehostivat asiakaspalvelua ja viestintää ottamalla käyttöön apteekkeihin GALAXO® infochannel järjestelmän vuonna 2011. Asiakassuhteen jatkuessa YTA- Yhteistyöapteekit on lisännyt mainos- ja asiakasnäyttöjä jo lähes sataan apteekkiin. ”Yhteistyö on ollut sujuvaa Galaxon kanssa”, kiittelee toimitusjohtaja Aino Gostowski YTA Oy:stä. Tiivis yhteistyö on mahdollistanut sisällön jatkuvan kehittämisen ja taannut parhaan mahdollisen laadun.

Ratkaiseva tekijä apteekkinäyttöjen valinnalle ja konseptin laajentamiselle vuosien saatossa oli se, että palvelu toimii mutkattomasti: ”Sisällöntuottamisessa järjestelmän käyttö on ollut helppoa ja asiakastuki on ollut sovitusti saatavilla. Apteekkarit ovat olleet tyytyväisiä näyttöjen tuomiin hyötyihin”, Gostowski kuvailee.

Ajankohtaista ja laajennettua asiakaspalvelua

Apteekeissa asiakkaille jaetaan lääkeneuvontaa, opastetaan lääkkeiden ja muiden apteekissa myytävien tuotteiden käytössä ja neuvotaan erilaisissa terveyttä koskevissa kysymyksissä. Apteekkinäytöt ovat tärkeä osa kävijä- ja asiakastiedottamista, joka vastaa YTA-Yhteistyöapteekin apteekkiketjun tavoitetta olla johtava tarjoaja lääke- ja hyvinvointisektorilla. ”Apteekkinäytöt toimivat viestinnän välineenä jokaisessa asiakaskohtaamisessa”, toteaa Gostowski.

”Asiakkaita informoidaan näyttöjen avulla monista ajankohtaisista asioista, sisältönä on mm. siitepölytiedotteet, säätietoja ja uutisia sekä koko ketjun ajankohtaisviestintää. Apteekkinäytöt ovat oleellinen osa ketjun asiakasviestintää. Ketju pyrkii yhtenäiseen kokonaisviestintään, jossa kaikki kanavat tukevat sisällöllisesti toisiaan. Henkilökunta tietää tarkkaan mitä näytöillä pyörii ja osaa hyödyntää siten tietoa asiakaskohtaamisessa ja tuoteasetteluissa. Apteekkinäyttöjen mahdollistama asiakkaan muistuttaminen ajankohtaisista tuotteista vaikuttaa varmasti osaltaan myös ostopäätökseen”, kertoo Gostowski.

YTA-Yhteistyöapteekit

Kysy lisää

Sähköposti

myynti@galaxo.fi