11.09.2018

Vastuullisuutta kaivataan myös digitoimialalla

On aina mukava kuulla suoraan asiakkalta, että toimimme niin kuin lupaamme - Asiakaslähtöisesti, joustavasti ja nopeasti reagoiden.


Ensimmäinen tarina *****

Omalla toimialallaan Suomen suurimmalle asiakkaallemme toteutimme infonäyttöprojektin henkilöstötiedottamiseen heidän ympäri maata sijaiseviin toimipisteisiinsä.
Yksi konsernin yhtiöistä on ollut asiakkaanamme jo kahdeksan vuotta, mutta fuusion myötä laajensimme infonäyttöpalvelun kaikkiin heidän osakkuusyhtiöihinsä.

Infonäytöillä näytetään integroituja tietoja heidän käytössä olevista toimintajärjestelmista ja toteutus sisältää liitäntöjä myös intranetiin sekä sosiaalisen median palveluihin. Sisältökumppaneiltamme saadaan näytöille mm. sää- ja uutistietoa. Infonäyttöjen sisältö on sekä koko konsernin yhteistä että toimipistekohtaista.

Äskeisessä palaverissani heidän tietohallintojohtajansa ja muut tietohallinnosta vastaavavan tiimin kanssa  kertoivat, että projekti on haastavuudestaan huolimatta sujunut loistavasti. Tekninen projekti sujui joustavasti ja ilmenneet puutteet korjattiin nopeasti.
Infonäyttöjen asennuksista ei ole kuulunut mitään negatiivista ja toimipaikkakohtaiset koulutukset ovat sujuneet toivotulla tavalla.
Toisin kuin monissa muissa heidän järjestelmissään, GALAXO® -järjestelmä toimii myös tuotantokäytössä moitteetta. Samoin reagointimme palvelun muutoksiin ja rajapintojen vaatimiin muokkauksiin. Suora yhteys vastaavan tekniseen henkilöömme toimii ja avun saa nopeasti.

Toinen tarina *****

Asiakkuutemme lähti liikkeelle noin kolme vuotta sitten, kun asiakas mietti ratkaisua ajankäytön hallinnalle tilojensa käytön osalta. Tilojen ja niiden sisältämien palveluiden tuli olla kaikkien heidän kymmenien loppuasiakkaidensa käytössä. Samoin heidän tiloihin palveluita tarjoavien piti saada tieto tilatuista palveluista. Tilojen ja palveluiden käytön laskutus tuli myös automatisoida.
Digi-informaatio tuli olla käytettävissä tietoturvallisessa extranet-palvelussa sekä infonäytöillä tiloissa yleisesti ja tilakohtaisesti.

Yhdessä määrittelimme asiakkaamme, loppuasiakkaiden ja kaikkien muiden toimijoiden toimintaprosessin.
Samoin suunnittelimme ja toteutimme liitännät useisiin ulkoisiin järjestelmiin.
Tämän pohjalta monien revisioiden kautta toteutimme palvelun joka vastaa yhteistä määritelmäämme.
Kehitystyö kesti lähes vuoden.

Asiakkaamme tietohallinnosta vastaava kertoi tarinan yhteisestä toiminnastamme.
Hänen uusi esimiehensä oli halunnut kuulla heillä käytössä olevista tietojärjestelmistään.
Tietohallintovastaava oli kertonut kaikista järjestelmistä ja niihin liittyvistä toiminnallisista ja palvelullisista ongelmista. Maininnut myös käytössä olevan GALAXO® -järjestelmän.
Lopuksi uusi johtaja oli kysynyt, miksi vain mainitsit GALAXO® -järjestelmän; et kertonut siitä mitään!

Tietohallintovastaava kertoi vastanneensa: "Siinä ei ole mitään kerrottavaa, koska se on ainoa järjestelmä joka toimii juuri halutualla tavalla ja tuki Galaxo Oy:llä pelaa!"

 

Nämä tarinat olkoon osoituksena asiakastyytyväisyydestämme ja palveluhenkisyydestämme.
Henkilökuntamme on sisäistänyt ne arvot, joita olemme jo 22 vuoden ajan halunneet toteuttaa.

Vastuullisuus pitäisi kuulua jokaiselle itseään kunnioittavalle digitoimijalle.
Me uskallamme nostaa kätemme pystyyn ja kieltäytyä projekteista, jossa asiakashyödyn toteutuminen tuntuu epätodennäköiseltä. Kertaakaan emme ole näiden vuosien aikana myyneet mitään sellaista, josta ei mielestämme ole ollut asiakkaallemme hyötyä. Joskus jopa kieltäytyneet myymästä!

Asiakkaittemme ja kumppaniemme lisäksi erityskiitos henkilökunnallemme joustavuudesta ja nopeasta asiakaslähtöisestä reagoinnista näissäkin totetuksissa.

Tapio
+358 44 551 5110
tapio.siurua at galaxo.fi

Kysy lisää

Sähköposti

myynti@galaxo.fi