23.02.2018

Galaxo Oy toteutti Kalajoenseudun palveluliiketoiminnan digimarkkinointisuunnitelman

Kalajoen yhtenä kärkihankkeena on ollut Kalajoenseudun palveluliiketoiminnan kehittäminen – hanke, johon Galaxo Oy ja MaViAT toteuttivat digimarkkinointisuunnitelman yhtenä osana matkailukeskuksen ja kaupunkikeskustan palveluliiketoiminnan kehittämistä.

Päätavoitteena Kalajoella on edistää matkailukeskuksen elämyspalveluita, monipuolistaa alueen toimintaa sekä kehittää tukipalveluita ja tuoda alueelle uusia potentiaalisia yrittäjiä sekä sijoittajia.

Kokonaisvaltaisessa digimarkkinointisuunnitelmassa esiteltiin digitaalisen markkinoinnin hyödyntämisen mahdollisuudet nykytilan analysoinnin pohjalta sekä kartoitettiin tarvittavat toimenpiteet jatkossa toteuttavaan tehokkaaseen markkinointiin. Digimarkkinointisuunnitelmassa kuvattiin Kalajoen tavoitteisiin tarkasti kohdistetut digikanavat, sisältöstrategia, toiminnan periaatteet sekä aikataulu suunnitelman läpiviemiseksi.

Matkailussa kiinnostuksen kohteena pysyminen tarkoittaa, että toimenpiteet ketterään digimarkkinointiin on kartoitettu ja suunniteltu strategian mukaisesti. Suunnitelmassa muotoiltiin askelmerkit digikanavien kohderyhmien tutkimiseen sekä tuntemiseen sekä viestien räätälöintiin, kohdentamiseen ja analysointiin sekä miten digikanavissa kulkevat kävijät saadaan asiakkaiksi suunnitellusti ja hallitusti. Jotta kaikki toimenpiteet ja suunnitelmat voivat johtaa tavoitteeseen, toteutettiin suunnitelma myös työtehtävien organisoimiseksi niin organisaation sisällä kuin mahdollisten kumppanien kesken.

Digimarkkinointisuunnitelman tuloksena ehdotettiin käytännön kehittämistoimet toimintaprosessien sekä markkinoinnin tehostamiseen digitaalisten ratkaisujen avulla. Tarkastelukohteiksi nousivat digitaalisen informaatioalustan rakentaminen integroituun ja reaaliaikaiseen viestintään ja markkinoinnin tehokkaaseen toteuttamiseen.

Lisäksi tarkastelussa oli uuden mobiilipalvelun ja verkkosivuston toteuttaminen, edistyksellisen infonäyttöverkoston luominen sekä uutiskirjeiden hyödyntäminen ja sosiaalisen median kanavat.

 

Tehokas digitaalinen informaationjakelu erottaa Kalajoen alueen muista vastaavista kehittyvistä suomalaisista ja ulkomaisista matkailukeskuksista ja kaupunkialueista, ja täten edesauttaa Kalajoen kohderyhmien päätöksentekoa alueelle saapumisessa ja sijoittumisessa sekä helpottaa ja tehostaa palveluiden tarjoamista ja kuluttamista.  Samalla se lisää alueen vetovoimaisuutta, viihtyvyyttä ja turvallisuutta.


Matkailukeskuksen ja kaupunkikeskustan tekemistä ja osaamista tuodaan laajasti esille tavoitteisiin soveltuvilla digikanavilla ja kohderyhmiin soveltuvilla ja osuvilla sisällöillä.

Kattava paketti, vai mitä?

Joten jos mieleesi hiipi:
”Tämä olisi tarpeen meillekin! Miten tämä onnistuisi ja mistä aloittaisin?”

Voit olla varma, että olemme ratkaisemassa nämä asiat ja pääset jo muutamassa kuukaudessa pitkälle digimarkkinoinnissa, niin että se alkaa myös tuottamaan tuloksia.

Ota yhteyttä niin kerromme mitä teille tapahtuu, kun suunnittelemme tarpeisiinne oikeat digikanavat ja tehokkaan sisällöntuotannon.

Kysy lisää:

Tapio Siurua, toimitusjohtaja
tapio.siurua@galaxo.fi
+358 44 551 5110

Anna Tuorila, markkinoinnin ja viestinnän asiantuntija
anna.tuorila@maviat.fi
+358 40 5659 552

Kysy lisää

Sähköposti

myynti@galaxo.fi